Webshop voor kookshop De Pepermolen

  • overzicht van Magento webwinkel kookshop De Pepermolen

Conversie is waar het omdraait in een webshop. De conversie is het percentage klanten dat ook daadwerkelijk een doel realiseert. Uiteraard is het meest gewenste doel een verkoop. Dat is de meest tastbare. Maar er zijn meer doelen denkbaar.

Daar was ie weer: de customer journey, ofwel de klantreis. Wat ermee wordt bedoeld is hoe de klant kennismaakt met je webwinkel en komt tot een conversie. Dat gebeurt in stappen. De klant komt op de site of leest over je site in een bijvoorbeeld een blog. Vanaf dan heeft ie van je gehoord en dat op zich is dat een conversie.

Daarna maakt je de stap om bij de bezoeker een gevoel op te wekken van bijvoorbeeld vertrouwen. Omdat je al lang bestaat of om dat je goede recensies hebt of meer dan uitstekende productinformatie. De bezoeker moet een goed gevoel over je bedrijf krijgen. Ook dat is alweer een conversie, die je kunt meten door bijvoorbeeld de verblijfduur op je site te meten en op basis daarvan de klant als prospect te segmenteren. Je kunt dit zelf in bijvoorbeeld Google Analytics

Bezoekers die langer op je site zijn, kun je daarna bereiken met zogenaamde remarketing. Dit kun je doen door Google Analytics te koppelen met Google Ads. Vervolgens kun je met Google Ads op de persoon toegespitste advertenties laten zien en zo komen tot een financiele conversie, bijvoorbeeld een aankoop in je Magento webshop.

Een goede basis Magento webwinkel helpt je

De Magento webwinkel van Kookshop de Pepermolen is geen ingewikkelde webshop, maar wel een site die doet wat ie moet doen: conversies genereren. Magento 2 is een uitstekend platform voor optimale SEO. Alle tools die in de basis noodzakelijk zijn, zijn in Magento 2 aanwezig. Kookshop de Perpermolen slaagt er in om in de competitieve markt waarin zijn zitten, meer dan uitstekend voor de dag te komen. In zijn geheel, maar ook op specifieke producten, zoals in dit geval de Jura koffiemachines. Zo’n machine houdt overigens ook Magento webshop specialist Ceezoo draaiende.

Voor Kookshop de Pepermoelen werd landingspages ontwikkeld die goed scoren en leiden tot een meer dan uitstekende conversie.

Kookshop de Pepermolen had genoeg van te hoge facturen voor kleine werkzaamheden en koos een nieuwe leverancier: in 2017 werd het bedrijf klant bij Ceezoo en in 2019 hebben we de webwinkel gemigreerd naar Magento 2.

Categorie
Magento webwinkel