Scroll Top

Aan de slag met productbeschrijvingen

Een productbeschrijving is een belangrijk onderdeel van wat uw merk uniek maakt en wat je bezoekers helpt bij het nemen van hun aankoop beslissingen. Door een goede beschrijving te maken en de problemen van uw klanten aan te pakken, kan je magento webwinkel  vertrouwen opbouwen en inkomsten genereren. 

De productbeschrijving is de tekst op een productpagina die de kenmerken van het product of de dienst en de voordelen ervan voor de koper omschrijft. Deels op basis van de inhoud van je tekst kan de klant een ​​weloverwogen aankoopbeslissing nemen en hm of haar helpt de aankoop te doen. De productbeschrijving kan ook details uitleggen, zoals waarom het bedrijf het product heeft gemaakt, hoe het past in de levensstijl van de koper of hoe het verschilt van vergelijkbare producten.

Doelgroep

Waar het vaak niet helemaal goed gaat, is dat de teksten niet echt geschreven zijn voor het juiste publiek. Het is altijd goed om eerst goed te bepalen wat je doelgroep is. Je teksten moeten daar op aansluiten voor wat betreft de zogenaamde tone-of-voice.

Richt de aandacht op productvoordelen

Boeiende productbeschrijvingen richten zich op de voordelen van het product in plaats van alleen de kenmerken van het product op te sommen. Benadruk de voordelen die het de koper zal bieden.

De functies van het product zijn belangrijk, maar door de voordelen aan de gebruiker te laten zien, ontstaat er een persoonlijkere band.

Je kunt rustig ervan uitgaan dat 95% van de aankoopbeslissingen emotioneel wordt bepaald. Dus voordat je  bijvoorbeeld beveiligingsfuncties opsomt, benadruk hoe het product de angst voor bijvoorbeeld inbraak bij de koper zal verlichten.  Begin met een belangrijk kenmerk van het product en vraag uzelf af waarom dat kenmerk belangrijk is. Schrijf vervolgens de productbeschrijving om het ‘waarom’ te benadrukken.

Voordelen hoef je niet altijd uitputtend te beschrijven. Probeer ze samen te vatten en gebruik woorden als duurzaam, veilig, onbreekbaar, modern,  energiezuinig enzovoorts.

Related Post
Cross- en upsells: Wat je er mee bereikt is dat bezoekers langer op je site blijven, beter geïnformeerd worden over je aanbod en je meer keuzes geeft voor de juiste aankoop.

Met een paar eenvoudige tips verbeter je al snel de kwaliteit van je webwinkel. De meeste tips zijn eenvoudig en vrijwel zonder kosten door te voeren. Voor een aantal heb je misschien hulp nodig.

Clear Filters
Tapijtenlaminaatdirect.nl
Tapijt en Laminaat Direct

Tapijtenlaminaatdirect.nl: 7 webwinkels, één Hyva Magento

29 januari, 2020 in ceezoo
DJ laan
DJ laan

DJ laan : Vier webwinkels, één Magento

21 september, 2022 in ceezoo
kookshop De Pepermolen
kookshop De Pepermolen

Webshop voor kookshop De Pepermolen

21 september, 2022 in ceezoo
Qeuze.com
Qeuze.com

Wijn en delicatessen bij Qeuze.com

21 september, 2022 in ceezoo
Grootspoor.com
Grootspoor.com

Tuinspoor specialist Grootspoor.com

21 september, 2022 in ceezoo
2Sharp
2Sharp

Specialist in messen online

21 september, 2022 in ceezoo
Van der Glas
Van der Glas

Blaasinstrumenten en slagwerk Van der Glas

21 september, 2022 in ceezoo
Manandshaving.nl
Manandshaving.nl

Scheerartikelen manandshaving.nl

21 september, 2022 in ceezoo